Önskekonsert

12 mars klockan 17.00
Solister: Hanna Husáhr, sång, och Magdalena Grundström, flöjt

Önskekonsert

Hur många gånger har du inte gått på konsert och tänkt: "Ack, att jag finge vara med och bestämma programmet! Så bra det skulle bli!"

Det är precis så vi har resonerat. Nu har du chansen! För att underlätta valet har vi sammanställt en önskelista, som du hittar här på vår hemsida men som också finns i pappersformat. Den kommer att finnas tillgänglig vid våra konserter under hösten. Sista datum för att komma med önskemål är söndagen den 5 december i samband med konserten i Stora Tuna kyrka när Dalasinfoniettan framför Händels Messias.

OBS! Röstningen är avslutad! [url=http://orkesterforeningen.se/index.php?sida=rostning]Se resultatet här.[/url]

Våra solister

Magdalena Grundström spelar flöjt i orkesterföreningen och det finns flera stycken med flöjt. Dessutom finns på önskelistan ett rent solostycke för instrumentet, Syrinx (Syrener) av Claude Debussy.
Hanna Husáhr är Borlängetjejen som förra säsongen fick sitt genombrott i större sammanhang när hon sjöng Leila i Folkoperans uppsättning av Pärlfiskarna. Från i höst är hon engagerad vid Finska Nationaloperan i Helsingfors och kommer att sjunga Adina i Kärleksdrycken i början av novemner och till våren 2011 finns hon med i Puccinis Syster Angelica.

Välkommen alltså att lägga dina röster på repertoaren till Önskekonserten. Du kan till och med vinna fina priser om du har tur vid lottdragningen.