Peter och Vargen

Peter och Vargen Borlänge Orkesterförening
Borlänge Undomssymfoniker
Stråkelever från Borlänge Musikskola
13 oktober klockan 15.00 (Observera tiden!)
Solist: Nilo Jiang, Cello
Pris: 50:-

Familjekonsert

Ta med hela familjen på konsert med musik över generationsgränserna!

Samarbete med Musikskolan

Borlänge Orkesterförening har i vanliga fall ett nära samarbete med Musikskolan, den här gången har samarbetet utökats och omfattar även eleverna.

Stråkelever från Musikskolan spelar tillsammans med orkestern; En menuett, "Jägarkören" av Carl-Maria von Weber och "Häxdansen" av Niccolò Paganini.

Nilo Jiang är solist i Camille Saint Saëns Allegro appassionato.

Borlänge Ungdomssymfoniker spelar tillsammans med Borlänge Orkesterförening, The Great Locomotive Chase av R. W. Smith, samt Första satsen ur Antonin Dvoraks Symfoni nr 9 "Från nya världen"

Peter och Vargen

Som avslutning så kommer Orkesterföreningen att framföra "Peter och Vargen" en musiksaga där Sergei Prokoffievs musik står i fokus.
Recitatör i Peter och vargen är Mats Höjer.

Arr: Borlänge Orkesterförening och Borlänge Musikskola

Boka biljett [url=http://bokasodradalarna.visitdalarna.se/sv/evenemanget/a1610155/peter-och-vargen/detaljer?search=s%3D20181013&filter=c%3D34130%3Bd%3D20181013%7C99991231]online[/url] eller via telefon hos Visit Dalarna, 0771-62 62 62